8.3.15

Karnabahar

İtalya benim için makarna'dan çok pizza..Sebebini bilmiyorum.
Pizza en sevdiğim şeyler'den diyebilirim,ama hamburger ,makarna,patates kızartması ile çok da farklı yere koyamam tabi ,hepsi bebeğim gibi.
Ben sevdiğim şeyleri sürekli yersem bendeki özelliklerini yitireceklerini düşündüğüm için nadiren tüketme taraftarıyım.Hatta sevdiklerimle de çok sık görüşmek istemem ki özlem ilişkileri farklı bir boyuta taşır,inanırım buna.  

Bu muhteşem,hamursuz,sağlıklı,sebzeli ;karnabahar pizzayı ikinci denemem.
Karnabahar'ın anlamı 'Yediğinde karnın bahar açsın' demek diye duydum bilmem doğru mu?

İlkini karnıbaharı haşlayıp yapmıştım ama fazla yumuşak oldu,bu kez sadece yıkadım ve çiğ kullandım.

Bundan 1 sene önce filan tariflere bakarken en kızdığım şey 'Göz kararı' cümlesi idi ,çünkü neyi ne kadar koymam gerektiğine dair hiç bir fikrim yoktu.
Ama bu tarifte net olan tek şey 1 yumurta :)Gerisi hep göz kararı.

*Öncelikle tek kişilik yapacaksanız iki avuç karnabahar yeterli.
*Güzelce yıkayıp rondoda un gibi olana kadar çekin.
*Sonra mutlaka tülbent gibi birşey ile suyunu süzün ki bu en önemli adımlardan biri.
*Ardından derin bir kaba koyduğumuz karnabahar'ın içine 1 yumurta kırıyoruz.
Sevdiğiniz birkaç baharatı göz kararı eklemek yine size kalmış birşey.

*Yumurtadan sonra rendelediğimiz kaşarı da bu karışıma dahil ediyoruz,göz kararı 2 yemek kaşığı kadar koydum ben.
*Fırın tepsisinin üzerine koyduğumuz yağlı kağıdın üzerine yuvarlak şekil vererek yerleştiriyoruz .Ne çok kalın ne de çok ince olsun .
*Ardından önceden ısıttığımız fırınımızda 180 derecede yaklaşık 20-25 dakika pişiriyoruz pizza tabanımızı. Pişme süresi fırından fırına değişeceğinden mutlaka kontrol edin pişerken.Kenarları kızarmaya başlayıp,o yumuş yumuşluğunun gitmiş olması lazım biraz.
*Tabanın piştiğine karar verdiğimiz noktada fırından çıkarıp hemen domates sosumuzla zemini oluşturup ardından hazırladığımız tüm malzemeleri güzelce yerleştiriyoruz ve bi 10 dakika malzemeler le beraber tekrar fırına..
Kaşarı ister domates sosunun üzerine koyun ister tüm malzemeleri koyduktan sonra en üste.Ben sebzelerimi kaşarla kaplamak istemediğim için domates sosunun üzerine biraz parmesan dökerek kullandım bu hakkımı.
Malzeme konusunda sınırsızsınız,ben dolapta ne varsa dahil ettim pizzama;mantar,brokoli,mısır,biber.Kaşar yerine de parmesan kullandım.

Ve bir uyarı ; bayılacaksınız:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

thanks for comments