15.8.15

Yazar nasıl değiştiğini anlatıyor


Bir zamanlar ;  diyetler yapmış,kilolar almış-vermiş,hep bir tatlı yiyesi olan hatta azıcık şeker bağımlısı ,mutfakla alakası olmayıp yemek yapmak nedir bilmeyen,abuk sabuk zayıflama ilaçları kullanmış, spora başlamış ama salona 3. kez bile gitmemiş,gerek kilosundan gerek fiziksel halinden hiç memnun olamamış biri yazıyor olacak aşağıdakileri, bilin istedim :)

Son ölçümlere göre boyum 1.70  kilom ise 52.3.

Ocak ayında tartıda 57'yi gördüm.


Çok mu kiloluydum,hayır; ama yaklaşık 9 yıldır inemediğim kiloya indim.Daha önemlisi            değiştim:Ruhen ve bedenen.
Sadece kilo değil sanki 2 katı kilo vermişim gibi bedenim de değişti.(pilates)

Kilo vermek sadece tartıdaki sayıyı spor ise vücudu değiştirirmiş;bunu öğrenince harekete geçtim daha dogrusu hareket etmeye başladım.


Ne değişti?

Bi kere sistem değişti,artık kibrit kutusu peynir,3 zeytin yok; yulaf var chia var kinoa var tatlı patates var var da var. E haliyle sağlıklı,dolayısı ile hafif beslenmek için çeşitlilik hat safhada.

Ben nasıl değiştim?

Başta 'diyet' gibi bir hata yapıyor olmamı farketmemle başladı herşey.Geçici bir süre için başlanan hiçbirşey başarıya ulaşmıyor,hele ki beslenme ya da spor ise bu.Kalıcı birşeyler yapmalıydım,bunu farkettim.


Ve değişmek için beni motive eden tam 6 şey oldu ;

1. Önce vücudumun şeklini,boyumu kabullendim ve önüme ulaşabileceğim bir hedef koydum. Şu vücudu istiyorum deyip bir miranda kerr fotografından ziyade ulaşması daha kolay olan ütopik olmayan bir hedef seçtim.Bu saatten sonra ne boyumu uzatabilirim ne de genlerimden gelen kemik yapım ve bacak boyuma bir etki edebilirim. Ve onun poposu gibi bunun bacağı gibi değil de ; sahip olduğum vücudumu daha sıkı, toplu ve fit hale getirmeyi amaçladım.
Fiziksel olarak memnun olmadığım çok dönem oldu kendimden ama bunu yine ve yine kendimle aştım,kabullenmek ve başkasının sahip olduğunu irdeleyerek değil kendime dönerek,sahip olduğuma şükrederek..
Her gün görmek üzere önüme koyacağım fotograf hakkımı; ulasabilecegim, normal ölçülere sahip fit bir vücuttan yana kullandım.Victoria's Secret mankeni yok unutmayın :)



2. Motivasyonumun en en mühim kısmı başlamak üzere olduğum şey'den sonuç almış olan insanlar. Öncesi/Sonrası fotografları.Farklı farklı vücutların haftalar içinde nasıl değişip ne kadar iyi hale geldiklerini görmek.Ben Kayla_itsiness hesabındaki fotograflardan çok motive oldum,hepsi gerçek ve birbirinden farklı deneyimler.
Ve sık sık kendi fotografımı da cektim;sonuç böyle oldu;


3. Yasak yok.Beynime hiç bu sinyali göndermedim ben.Eğer canım birşeyi çok istiyorsa tattım,yetmediyse yedim.Haftanın en az 6 günü dikkat ettim yediklerime olmadı 5. Arkadaslarım öğle yemeğinde ağır bir yemek planı yaptılarsa da planı bozmadım; ben de yedim onlarla, seçenek hakkın varsa menüde kendi beslenme düzenime göre seçimler yaptım yahut daha az miktarda yedim,ama  aksamı sadece sebze suyu ile kapatıp dengeyi kurmayı öğrendim.

Seyahatlerde de yemek istediğim herşeyi yedim,sabah zaten ne kadar zararlı beslenebilirim dedim,pizza yesem de zaten bütün gün yürüyor ,hareket ediyorum dedim ve kendime işkence etmedim canımın istediğini yemeyerek ,zaten öyle bir düzen oturtmuşum ki bünyemde 1 hafta italyada kruvasanı pizzası makarnası içkisi yarım kilo dahi almadan geldim :)

  Napoli den de pizza yemeden mi dönseydim :)
 Capri de kahvaltı,tek zararlısı ve  en güzeli kruvasanlar :)
 Capri de bir öğle yemeği:)
Sabah günahım :)Yine olsa yine yaparım..

4.Gerek pinterest'te gerek beril'in blogunda sağlıklı malzemelerle de ne kadar lezzetli şeyler hatta tatlılar bile yapıldığını öğrendiğimde dönüm noktası yaşadım;artık beyaz şeker yoktu hurma vardı.Gördüğüm tarifleri denemeye hatta kendi tariflerimi yaratmaya başladım,hem lezzetli hem de zararsız yoluma taş koymayan yiyecekler hazırlıyordum.Daha fazla araştırmaya neredeyse sevdiğim herşeyin sağlıklı versiyonunu oluşturmaya başladım.

 Muz,yumurta ve yulaf ile mikrodalgada 3 dakikada yapılan hem kahvaltı hem tatlı mmm
 Tatlı patates ve hurma'dan browni!
Karabugdaylı brokolili bir kavanoz :)

5. Yeni tabaklar,kaşıklar,bardaklar ve peçeteler aldım görüp beğendikçe.Yeni yeni tarifler deneyip aldığım tabaklarda sunup fotograflarını çekmeye başladım.Her yeni gün'e bugün neler hazırlasam diye uyanmama sebep olan detaylardı bunlar.İçinde yemek yenilen tabaklar,kullandığınız peçeteye kadar hepsi çok önemli motive eden ince detaylar.



6.Kendime yeni spor kıyafetleri aldım.Gerek tayt gerek kısa 'bra' üstler olsun ;insanda her geçen gün içinde daha güzel görünme isteği uyandırıyorlar.Ne de olsa alışveriş'in verdiği motivasyon bir başka şimdi kabul edelim:)




Bu 6 şık benim karar vermeme ve başlamama sebep olan en önemli etkenler.Bir süre için yaptığım birşey değil hiçbiri aksine hayat tarzı haline getirdiğim bir düzen oluşturdum ve karşılığını aldım.Sorularınız olursa yorum bırakabilirsiniz; bu konunun devamı farklı başlıklar ile gelecek.

Ben şimdi tatile gidiyorum dönüşte bir before / after ile devam.



1 comment:

  1. Merhabalar, çok güzel, açıklayıcı ve motive edici bir yazı olmuş. Merak ettiğim şu; spor rutinin de paylaşabilir misin? her gün pilates yaptın mı? pilates dışında evde yapılabilicek önerilerin var mı? Youtube kanalları gibi?

    ReplyDelete

thanks for comments