15.1.15

Çelişki ?



Bir süredir daha da fazla insan,bunu sadece yaşadığım ülke için değil global olarak söylüyorum ki , mutlu olmaktan, sebepsiz mutluluktan daha da fazla bahseder ve bunu odak noktası yapmış durumda.Bu kesinlikle muhteşem birşey.

 Mutlu olmayı bilmek,iyi ahlaklı olmak ; bunların hepsi iç içe.

Ancak şöyle bir durum var ki ,ben de okuduğum kitap sayesinde bunu farkettim.
 Örnek vermem gerekirse ; '' Kötü insanlardan olabildiğince uzaklaşın ki hayatınızı kötü etkilemesinler.'' Bu cümleyi incelediğimizde geçen cümleler ; ''Kötü insanlar ,kötü etkiler''. Ee hani güzel şeylerden konuşuyorduk.
Son okuduğum kitapta geçen şu cümle'yi paylaşmak istiyorum ; ''Gerçek,asil,doğru,saf,güzel,takdire değer,mükemmel olan her ne var ise düşüncelerinizi bunlar uzerinde yoğunlaştırın.'' Aksi kelimeleri cümle içinde bile kullanmayın diyor...
Güzel şeyler istiyor ama onlara tam zıt cümleler ile ulaşmaya çalışıyoruz.
Güzel bir davranışı aksi şekilde davranışta bulunan birinden bahsedip onu yererek örnek gösteriyoruz.

Önce'den çok eleştirel yaklaşırdım herşeye,herkese; artık düşüncelere çok daha saygılıyım.Herkes bu kafaya ulaşsa buralar daha güzel olucak,gelsenize :)
Herkesin yaşam şekli,tat alması bambaşka.
Hele ki olumlu şeyleri motto edindiğimizden bahsedip tam tersi cümleler kurunca çok ironik oluyor ki büyük hata.Tam başlıyorum 'ama bu şimdi.... ' sonra kendimi durduruyorum ,onun bileceği şey.

Karakterinizde yanlış gördüğünüz birşeyi,ki farkına varabilmeniz harika, zamanla tekrarlayarak düzeltmek mümkün.Belki 1 sene boyunca kendinizi frenleyeceksiniz ama sonra o otomatiğe bağlanacak.Bisiklete binmek gibi.Bir süre sonra siz olucaksınız.

Herşeyi değiştirmek mümkün,yeter ki farkedin hatta lütfen farkedin ve deneyin..

Çok sevin :)

Ve bu yıl kar'a doymamı sağlayan isviçre tatilim.

En kısa zamanda uçağa binip güzel güzel yeni yerlere gidiyim,amin.



Fur Coat :ASOS / Colorful Scarf :Mango / Boots : Moon Boot(Markafoni)

3 yorum:

  1. Fotoğraflar harika her zamanki gibi :) Ben de bir süredir olumlu cümleler kurmaya çalışıyorum. Dediğin gibi kendimi frenleme dönemindeyim ne zaman alışkanlığım olur bu bilemiyorum. Ne kadar olumsuz cümle kuruyoruz çok gündelik bir şeyden bahsederken bile. Bir grup arkadaşıma da aşılamaya çalışıyorum. El ele başaracağız :))
    Keyifli bir haftasonu olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Ecem'cigim sabah sekerim ne kadar guzel ne kadar da icten yazmissin !!! Mutlu olmak ve mutlu edebilmek gercekten bir davranis bicimi. Nasil davranirsan nasil dusunursen her seyin sana geri dondugune inanlardanim belki biraz daha fazla canimiz yaniyor ve yakiliyor digerlerine gore ama olsun hayati en guzeliyle yasayanlardaniz biz. Mutlulugun bol olsun <3

    YanıtlaSil
  3. meditasyon hocam dersler sirasinda cumle icinde olumsuz kelimeler kullandigimizda ona oyle demeyelim de soyle diyelim gibi duzeltmeler yapardi.. "sildim iptal ettim" cumlesini de mutlaka yuksek sesle soylememizi isterdi.. Lakin evren dusundugumuz ve sesli hale getirdigimiz her seyi duyar ve bilir. Bu durumda da ona dogru mesaji ulastirmak icin sesli davranmakta yarar vardir.. Amac polyanna olmak degil ki ! Dengede duygular yasayip, olumsuzluklari da iclerinden siyirip ogreti haline getirmek.. O "kotu" diye adlandirilan her sey ve herkes aslinda bir ayna bize ! Karsilasinda tesekkur etmekte, farkindaligimizi arttirdigi icin minnet etmekte fayda var diye dusunurum hep ! Hayat gulluk gulustanlik olmaz ki ! Olmasin da zaten.. Biz dengede ve kendimiz olalim yeter bize..

    YanıtlaSil

thanks for comments